Crearea de spaţii publice urbane în municipiul Piatra Neamţ prin construirea unui pod şi a unei arii de parcări, în zona intersecţiei Piaţa Ştefan cel Mare, str. Orhei, B-dul Dacia şi amenajarea complexă a pârâului Cuejdiu - Cod SMIS 11176


business

În cadrul acestui proiect, se vor realiza:

Două platforme peste pârâul Cuejdiu în aval de pod, fiecare având câte 100,00 m lungime cu 21,20 m lăţime;
- Sistemul constructiv adoptat pentru pod şi platforme este de tip casetă cu două compartimente cu deschiderea de 9.80 m fiecare, despărţite fiind de un perete longitudinal cu grosimea de 40 cm.
- Înalţimea liberă între radier şi intrados casetă va fi de 2.60 m. Coborârea radierului se va face cu racordare în aval pe o lungime de 120 m.
- Radierul are o grosime de 50 cm reducându-se în zona chiunetelor la 25 cm grosime.
- Platforma superioară - dala - are o grosime variabilă. Grosimea la margine - pe pereţii marginali ai casetei - este de 50 cm şi ajunge în axul casetei, în dreptul peretelui median la 70 cm grosime, asigurând prin aceasta o pantă transversală de 2%.
- Din punct de vedere constructiv, s-a ales soluţia delimitării clare între Platforma 1, situată între pod şi platforma 2. Pentru ambele platforme, s-au prevăzut amenajarea unor parcări auto controlate, cu acces din strada Orhei prin Platforma 2.
- Accesul la platforma 2 se face prin str. Orhei şi bdul. Dacia, pe laturile lungi, iar platforma 1 şi capătul lucrării de amenajare pe laturile scurte.
- Soluţiile tehnice propuse sunt valabile pentru ambele platforme, dat fiind funcţia lor identică - parcare auto. Conform standardelor, un loc de parcare va avea dimensiunile de 5,00 m X 2,50 m, cu bretea de acces de 5,50 m. Suprafaţa de uzură a platformelor va fi realizată din mixtură asfaltică de 7 cm aşezată pe straturile SIPLAST - ICOPAL care, la rîndul lor sunt aşezate peste placa de beton armat a carcasei părăului Cuejdiu.
- Podul şi platformele 1 si 2, vor fi amplasate la o distanţă care să permita accesul prin spaţiile rămase libere între ele a utilajelor pentru curăţarea albiei de eventuali plutitori şi depuneri de material sedimentar, precum şi transportul în afara albiei a materialelor rezultate din curăţare.
- Suprafeţele verzi din cadrul celor două platforme 1 şi 2 vor fi înnierbate cu amestec de ierburi gazonate pentru soare, în jardiniere fixe. Ambele platforme vor fi împrejmuite pe laturile lor, spre marginile dinspre străzi ale trotuarelor adiacente cu gard decorativ. Iluminatul local va fi asigurat prin stâlpi metalici.
Amenajarea străzii Orhei prin ridicarea la nivelul necesar (max 20 - 40 cm) şi realizarea de racordări;
- Amenajarea străzii Orhei va suporta o ranforsare pe circa 240,00 m, cu lăţime de 12,00 m (4 benzi de circulaţie) şi un trotuar cu lăţimea de 2,50 ml spre pârâu. Trotuarul dinspre clădire se va reface. Această amenajare va fi realizată pe toată lungimea celor doua platforme. Racordările se vor realiza cu rampe cu panta de 1-2%.
- Acolo unde spaţiul permite, între trotuar şi clădirile existente se vor amenaja spaţii verzi în care se vor planta şi arbuşti ornamentali.
Amenajarea străzii Dacia se face prin ranforsare la nivelul existent (max 50 - 70 cm) şi realizarea de racordări;
- Amenajarea străzii Dacia va suporta o înălţare pe cca 250,00 m lungime (stânga - dreapta podului de legătură între maluri) având lăţimea de 7.00 m (2 benzi de circulaţie) şi un trotuar de 1,50 m lăţime spre albie. Racordările se vor realiza cu rampe cu panta de 1-2%.
- De asemenea se propune o supraînălţare a unei alei care se desprinde din strada Dacia.
Amenajare acces la pod dinspre piaţa Ştefan cel Mare, strada Dacia şi strada Orhei care rămane aproape la aceeaşi cota. Accesul la pod dinspre Piaţa Ştefan cel Mare va avea o lungime de circa 30,00 m cu 4 benzi de circulaţie şi 2 trotuare cu lăţimea pe cât posibil egală cu cea existentă. Diferenţa de nivel între pod şi nivelul actual al pieţei se va realiza tot cu o pantă de 1- 2%.
Sistemele rutiere pe străzi se vor realiza astfel: - Sistem rutier ranforsat: mixtura AB2 cu grosimea de 6 cm; binder BAD 25 cu grosimea de 5 cm; uzura MASF16 cu grosimea de 4 cm.
- Sistem rutier nou: fundaţie din balast min 30 cm grosime; strat din piatră spartă 25 cm grosime; mixtură AB2 cu grosimea minimă de 6 cm; binder BAD 25 cu grosimea de 5 cm; uzura MASF 16 cu grosimea de 4 cm.
Lucrări de arhitectură - Parcările vor fi amenajate conform standardelor, cu dimensiuni de 5,00ml X 2,50 ml, cu bretea de acces de 1,50ml. Ambele platforme vor fi împrejmuite pe laturile lor, spre marginile dinspre străzi ale trotuarelor adiacente, cu gard decorativ din fier forjat cu înalţimea de 70 cm. De-a lungul străzii Orhei şi bdul. Dacia, adiacent cu platformele, între trotuarele străzilor şi acestea vor fi prevăzute câte o bandă verde lată de 70 cm spre strada Orhei şi cca. 60 cm spre bdul. Dacia, prevăzute cu sisteme de drenaj pentru preluarea apelor pluviale şi din udările colectate de pe platforme. Vegetaţia va fi compusă din gazon şi arbuşti (garduri vii de circa 70 - 80 cm); aceste benzi verzi vor fi situate la nivelul străzilor despărţite prin borduri. În cadrul acestor benzi vor fi prevăzute gurile canalelor de colectare a apelor pluviale, din cadrul reţelei de canalizare a oraşului.
- Pereţii verticali ai platformelor, dinspre bulevardul Dacia, care vor avea o înălţime de cca. 70 cm, acolo unde bdul. Dacia rămâne la nivelul actual, vor fi placaţi cu placaje imitând piatra naturală dispusă în asize şi vor avea prevăzut, la partea superioară, un vaser-nase din acelaşi material.
- Pentru podul de peste pârâul Cuiejdiu, balustradele vor fi din zidărie cu placaj granit compozit şi goluri în care se vor monta elemente decorative din fier forjat; spaţiile verzi, care modelează sensul giratoriu de pe pod, vor fi gazonate; pentru îmbogăţirea aspectului arhitectural , stratul de uzură al trotuarelor de pe pod să fie din dale decorative; părţile văzute ale structurii casetei podului vor fi placaţi în formă de stâlpi cu capitele, pe acestea amplasându-se ghivece cu arbuşti decorativi.
- Vor fi plantaţi arbori cu coroană care să nu depăşească diametrul de 3,00 m, suficienţi de apropiaţi, astfel încât să se creeze o cortină fonică între zona rezidenţială şi platforme.

Investim în viitorul tău !

Proiect selectat în cadrul Regio – Programului Operaţional Regional şi cofinanţat de Uniunea Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională.

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod necesar poziţia oficială a Uniunii Europene.www.inforegio.ro
Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeanâ, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro