COMUNICATE, SONDAJE, ANUNTURI, INFORMARI DEZBATERI

 

 

 

 

 

 

 

Întocmirea anexei 24 - SESIZArea PENTRU deschiderEA

procedurii succesorale

 

 

Potrivit art. 243, alin. (3)-(4) din Ordonanța de Urgență nr. 57/2019 privind Codul Admistrativ, Secretarul general al comunei, al oraşului, al municipiului, respectiv al subdiviziunii administrativ-teritoriale a municipiului comunică o sesizare pentru deschiderea procedurii succesorale camerei notarilor publici, precum şi oficiului de cadastru şi publicitate imobiliară, în a cărei circumscripţie teritorială defunctul a avut ultimul domiciliu:
•   în termen de 30 de zile de la data decesului unei persoane, în situaţia în care decesul a survenit în localitatea de domiciliu;
•    la data luării la cunoştinţă, în situaţia în care decesul a survenit pe raza altei unităţi administrativ-teritoriale;
•   la data primirii sesizării de la oficiul teritorial în a cărei rază de competenţă teritorială se află imobilele defuncţilor înscrişi în cărţi funciare înfiinţate ca urmare a finalizării înregistrării sistematice.
Sesizarea pentru deschiderea procedurii  succesorale cuprinde:
•    numele, prenumele şi codul numeric personal ale defunctului;
•    data decesului, în format zi, lună, an;
•    data naşterii, în format zi, lună, an;
•    ultimul domiciliu al defunctului;
•    bunurile mobile sau imobile ale defunctului înregistrate în evidenţele fiscale sau, după caz, în registrul agricol;
•    date despre eventualii succesibili, în format nume, prenume şi adresa la care se face citarea.

Persoana îndreptăţită să solicite la cerere eliberarea Sesizării pentru deschiderea procedurii succesorale ( Anexa 24 ) este persoana care face dovada scrisă că are vocaţie succesorală. Anexa 24 poate fi eliberată la cerere şi altei persoane împuternicită prin procură specială/avocaţială, în cazul în care persoana îndreptăţită nu se poate prezenta personal.
Sesizarea pentru deschiderea procedurii succesorale este documentul administrativ necesar în procedura dezbaterii succesorale care se desfăşoară exclusiv în faţa notarului public competent sau a instanţei judecătoreşti în a cărei rază teritorială a avut ultimul domiciliu defunctul. Anexa 24 nu atestă calitatea de moştenitor şi nici dreptul de proprietate asupra bunurilor mobile sau imobile deţinute de defunct.
Dovada calităţii de moştenitor legal sau testamentar, precum şi dovada dreptului de proprietate al moştenitorilor acceptanţi asupra bunurilor din masa succesorală în cota care se cuvine fiecăruia, se constată prin certificatul de moştenitor eliberat de notarul public, conform art. 1132 din Codul civil.
Cererea  însoţită de actele necesare se depune la primăria unității  administrativ-teritoriale pe raza căreia defunctul a avut ultimul domiciliu.

ACTE NECESARE:
1.    Cerere (vezi aici);
2.    Certificatul de deces al persoanei în urma căreia se solicită succesiunea - original;
3.    Certificat de atestare fiscală pe numele defunctului, eliberat de către Direcția de Taxe și Impozite a primăriei pe raza căreia se află bunurile decedatului, - original;
4.    Certificate de stare civilă/testament/alte documente care să ateste calitatea de moștenitor a solicitantului - original;
5.    Act de identitate solicitant - original;
6.    Procură specială – original (dacă solicitarea Anexei 24 se face prin împuternicit);
7.    Act de identitate împuternicit - original